Work in Portugal: Case Study

WorkinPortugal.nl is een bedrijf dat voor andere multinationals werknemers recruit in de branches van customer support en technische support. Verschillende landen hebben hierbij verschillende opbrengsten en daarom vonden wij het belangrijk om hier onze bid adjustment op aan te passen.

Plan je GRATIS adviesgesprek in!
Webdesign
Google campagne
Google SEO
Website UX & UI optimalisatie
Voordat wij begonnen met adverteren voor WorkInPortugal hadden wij een paar opmerkingen over de website, met behulp van onze webdesigner hebben wij de website aangenamer gemaakt om naar te kijken door zachtere kleuren met betere contrasten te gebruiken. Daarnaast merkten wij op dat de customer-flow niet optimaal was, makkelijker gezegd, je werd als klant niet een richting op gestuurd dmv Calls-To-Action. Dit zorgde ervoor dat mensen vooral aan het scrollen waren en gluren maar niet zover kwamen dat ze het inschrijfformulier in gingen vullen.

Daarnaast waren er een paar inhoudelijke punten die hier mistten, op ons advies zijn deze aangepast.Verder hebben wij natuurlijk met behulp van AI en marktonderzoek onze keywords en potentiële bereik vastgesteld.
Start van de campagne
Zodra wij klaar waren om te beginnen adverteren hebben wij in het begin een campagne opgezet met 50% van het budget (10 € per dag) om data te beginnen analyseren, om te kijken waar de interesses van de doelgroep lagen en of deze conversies op leverde.

Om de doelgroepen te splitten hebben we een nieuwe campagne gemaakt die alleen Portugal target met een lager budget en een lagere maximale Cost per Click.

Na deze veranderingen zagen wij een enorme spike in de conversies met een Click-Through-Rate van 23% en een conversieratio van 18% in de eerste paar dagen. Het grootste probleem was aan het worden dat het budget te snel opraakte, dus hebben wij het budget van de campagne verhoogd en het bod per land verlaagt. 

Wij zaten nu al op een hele mooie winstmarge maar toen hebben wij besloten om de campagnes aan te maken in elke taal die wij targeten, wij mistten natuurlijk een groot deel van de potentiële reach door de advertentie in het Engels te doen maar omdat Engels een vereiste is was dit een goed startpunt.

Dit is hoe wij voor WorkInPortugal meer dan 80 Aanmeldingen hebben opgehaald in 1,5 week voor een totaalbedrag van 120€.


Ik ben onder de indruk van de jongens! Ze waren prettig om mee te werken, creatief, aandachtig en persoonlijk
Testimonial
Wat onze klant vond het project
Na een teleurstellende ervaring met mijn vorige marketing- en web ontwikkelingsteam, kwam ik bij dit geweldige team terecht. Ik kan niet genoeg benadrukken hoezeer ze mijn marketing en website een geweldige nieuwe start hebben gegeven!
Aniek van hoeken
CEO van WorkInPortugal